İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü, Arıtoprak Mahallesi'nde bir köpekte yapılan laboratuvar testinin pozitif sonuç vermesi üzerine harekete geçti. Kuduz vakasının doğrulanmasının ardından mahalle karantina bölgesi ilan edilirken, hayvan hareketliliği geçici olarak durduruldu.
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Veteriner İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, kuduz tespit edilen köpeğin önce bir tilkiye saldırdığını, yaklaşık iki gün sonra ise kuduz belirtileri göstermeye başladığını söyledi. Bor, köpeğin kendisini ısırmasının ardından iki koyuna da saldırdığını, belediye ekiplerinin müdahalesi sonrası yapılan testlerde kuduz vakasının kesinleştiğini ifade etti.
Karantina süreci kapsamında mahallede kapsamlı bilgilendirme çalışmaları yürütüldüğünü belirten Bor, hayvan sahipleri, mahalle imamı ve vatandaşların evlerinde ziyaret edilerek kuduz hastalığı ve alınması gereken önlemler hakkında bilgi verildiğini aktardı.
Belediye yetkilileri, özellikle çocukların sahipsiz hayvanlarla temas etmemesi konusunda aileleri uyardı. Olası bir ısırma veya tırmalama durumunda yaranın bol su ve sabunla yıkanması ve vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiği vurgulandı.
İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü, kuduzla mücadele kapsamında kırsal ve merkez mahallelerde 7 gün 24 saat esasına göre çalışmalarını sürdürdüğünü bildirdi.





