Vergi dairelerinin bildirim süreçlerinde dijital uygulamaların kapsamı genişletiliyor. Hazine ve Maliye Bakanlığının 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete'de yayımladığı tebliğ, belirlenen mükellef gruplarının vergiyle ilgili tebligatlarını elektronik ortamda almasını zorunlu kılıyor.

Düzenleme, yalnızca şirketleri değil, ticari faaliyet yürütenlerin yanı sıra zirai ve mesleki kazanç elde eden ve gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini de kapsıyor. Kollektif şirketler ve adi komandit şirketler de elektronik tebligat sistemine dahil olmak zorunda olacak.

Kimler elektronik tebligat sistemine girecek?

Tebliğe göre zorunluluk, kurumlar vergisi mükelleflerini; ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini; kollektif ve adi komandit şirketleri kapsıyor.

Ayrıca Özel Tüketim Vergisi Kanunu'nun belirli bir kapsamındaki araçların ilk ediniminde adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kuruluşlar da düzenleme kapsamında yer alıyor.

Başvurular nereden yapılacak?

Elektronik tebligat sistemine kayıt işlemleri vergi daireleri aracılığıyla veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden gerçekleştirilebilecek. Dijital ortamdan başvuranların, sistemde belirtilen e-posta veya SMS doğrulamasını tamamlaması gerekiyor.

Gazze’de ateşkes ihlalleri can kaybını artırıyor
Gazze’de ateşkes ihlalleri can kaybını artırıyor
İçeriği Görüntüle

Mükellefler elektronik tebligatlarına Dijital Vergi Dairesi ya da e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek. Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunanlar mevcut giriş bilgilerini kullanabilirken, şifresi olmayan gerçek kişiler e-Devlet aracılığıyla şifre oluşturabilecek veya e-Devlet kimlik doğrulamasıyla sisteme ulaşabilecek.

Kaynak: İLKHA