Van ve çevresinde binlerce kişinin geçim kaynağı olan inci kefali balıkçılığı, 15 Nisan'da başlayan yasak nedeniyle durdurulmuştu. Av yasağının sona ermesiyle birlikte balıkçılar yeniden göle açılarak sezonu başlatmaya hazırlanıyor.

Yasağın sona ermesi, hem balıkçılar hem de bölge ekonomisi açısından büyük önem taşıyor. Yetkililer, avcılığın sürdürülebilir şekilde yapılması gerektiğini vurgularken, gelecek yıllarda da inci kefalinin korunması adına yasak dönemlerine titizlikle riayet edilmesinin önemine dikkat çekiyor.

Van Yalı Mahallesi’nde doğalgaz eylemi
Van Yalı Mahallesi’nde doğalgaz eylemi
İçeriği Görüntüle

Bu yıl da üreme döneminde göç eden inci kefalileri izlemek için Muradiye ve Erciş’te yoğun ziyaretçi akını yaşanmıştı. Doğal yaşamın sürdürülebilirliği için yapılan bu uygulama, aynı zamanda bölge turizmine de olumlu katkı sağlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi